Reservdelssäljare
Vill du bli en Stenbergare?
Vår vision ”Vi ska leda utvecklingen för framtidens produktion i Sverige” är glasklar – är du redo att anta utmaningen?
Vårt reservdelsteam och framgångsrika eftermarknadsorganisation växer i takt med bolaget och rollen som reservdelssäljare spelar en viktig roll i vår strävan att överträffa våra kunders förväntningar på tillgänglighet och kompetens. Det är ett lagspel där även denna rollens bidrag påverkar maskinförsäljningen på lång sikt.
Arbetsuppgifterna
Det huvudsakliga arbetsinnehållet består såklart av att sälja och leverera reservdelar enligt uppgjorda planer och instruktioner, där merparten av reservdelarna är till våra egna fabrikat. Utöver detta planerar man i samråd med serviceledning även inkommande servicearbeten som behöver kopplas till en reservdelsleverans.
Rollen ansvarar för kontakten med våra leverantörer och kunder, och varje dag består av att supportera våra kunder med tekniskt stöd för reparation och vara behjälplig så att rätt reservdel levereras. Vår förväntan är att du aktivt bidrar så att leveranser till kunder sker så snabbt som kunden kräver.
Du kommer dessutom medverka och ansvara för beställning av delar samt lagerstyrning av vårt reservdelsförråd för att uppnå god tillgänglighet samt kostnadseffektivitet. Detta ”hela-vägen-ansvar” gör uppdraget både varierande, utvecklande och motiverande över tid.
Erfarenheten
Vi ser dig som har ett gediget intresse för teknik, människor och utveckling. Den dagliga kundkontakten kräver god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift. Vi ser att du har lätt för att förstå och lära dig teknik, och kan läsa och analysera en teknisk ritning. För att lyckas i rollen behöver man vara duktig på administration, ha datavana och gärna då från systemen Jeeves.
Våra maskinleverantörer kommer både från Europa och andra delar av världen. Engelska är huvudspråket när det gäller kommunikation och teknisk dokumentation, därav är det viktigt att du på ett naturligt och avslappnat sätt behärskar det engelska språket.
Personen
Våra kärnvärden är Kompetenta, Nytänkande, Tillgängliga och Långsiktiga och dessa avgörande byggstenar vill vi ska prägla allt vi är och gör.
Vi ser att du är en öppen och serviceinriktad lagspelare som på ett positivt sätt bygger goda relationer med både våra kunder och medarbetare. Vi tror på att delegera ansvar och ge stort mandat till våra medarbetare, därför behöver du trivas med att ta initiativ och självständigt fatta egna beslut.
Utmaningen
Stenbergs är ett stabilt företag med långsiktiga ägare, gott renommé på marknaden och arbetar med världsledande premiumvarumärken.
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande jobb med ständig utveckling inom den senaste tekniken. Genom fortlöpande utbildning, i Sverige och utomlands, får du de specialkunskaper som krävs på de aktuella maskintyperna. Avdelningen du kommer tillhöra har flertalet gånger fått utmärkelsen ”Service Excellence” av den största internationella leverantören. För Stenbergs är det självklart att fortsätta arbeta långsiktigt och målmedvetet med att vara en världsledande återförsäljare utifrån sälj- och service.
Är du den vi söker så kommer du mötas av ett engagerat och sammansvetsat team i moderna kontorslokaler och showroom utmed E4:an i Jönköping.
Vi gör löpande urval och ber dig därför ansöka så snabbt som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Uppdraget
- Sälja,beställa och leverera reservdelar enligt uppgjorda planer och instruktioner, där även truckkörning förekommer.
- Planera i samråd med serviceledning inkommande servicearbeten som behöver kopplas till en reservdelsleverans.
- Supportera våra kunder med tekniskt stöd för reparation och vara behjälplig så att rätt reservdel levereras.
- Aktivt bidra så att leveranser till kunder sker så snabbt som kunden kräver.
- Ansvara för kontakter med våra leverantörer och våra kunder
- Registrera och rapportera i våra affärssystem enligt uppgjorda instruktioner och rutiner.
- Lämna offerter/prisuppgifter på reservdelar.
- Medverka och ansvara för beställning av delar samt lagerstyrning av vårt reservdelsförråd för att uppnå god tillgänglighet samt kostnadseffektivitet.
- Behjälplig med intern vidareutbildning för medarbetare inom avdelningen.
- Våra kunder finns i Sverige varför goda kunskaper i svenska är ett krav.
- Våra leverantörer kommer både från Europa och andra delar av världen. Engelska är huvudspråket när det gäller kommunikation och teknisk dokumentation, god kunskap är därför ett krav.
- Ansvara för avdelningens lokaler och utrustning.
- Medverka till kvalitets- och metodförbättringar inom avdelningen.
Kravprofil
- Man ska ha ett hjärta som brinner för teknik, människor och utveckling.
- Öppen och utåtriktad med förmåga att ta initiativ och fatta beslut.
- Du ska ha lätt att samarbeta då du ingår i ett team med gemensamma uppdrag.
- Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
- Du har lätt att förstå teknik och kan läsa och analysera en teknisk ritning.
- Du är duktig på administration.
- Datavana, gärna erfarenhet av Jeeves.
- Truckkort är meriterande.
Om anställningen
- Lön enligt överenskommelse.
- Heltid
- Friskvårdsbidrag mm
- Kollektivavtal Teknikföretagen. (Tjänsteman)
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till:
johan.sormander@stenbergs.se
För mer info om tjänsten ring:
Johan Sörmander 036-30 44 77 eller
Martin Thörn 036-30 44 54
Under semestertid kan längre svarstider förekomma.